. Söndag 17 Juni .

Nu har sommaren kommit men denna veckan har bestått utav förkylning och feber för min och Ragges och Dylans del. Förra tisdagen gjorde Duffy illa sin svans, det gick över men på lördagen började svansen att svullna och i måndags kom han till veterinären som gjorde en röntgen som visade att svansen vart bruten så nu får han smärtstillande medan den läker. Så det har varit mycket sjukt det senaste, bara Colin som klarat sig ifrån det än så länge (peppar peppar). 

Nätterna har börjat bli besvärliga för gossarna, de vaknar oftare och är lite pipiga och otröstliga. Hjälper varken att vussa, mata, eller annat. Har provat alvedon några gånger ifall det är tänder på gång men det hjälper inte mycket på gnällandet i alla fall. Dock somnar de i samma sekund som man lägger dem i våran säng, men jag vill helst ha en barnfri säng ett tag till då jag inte kan sova med dem i sängen. Är rädd att göra dem illa. Men, men. Man försöker desperat i någon timme innan man ger sig och låter dem sova i våran säng lik förbaskat, därmed orsaken till att jag varit vaken sen halv fyra imorse. Men det brukar vara lättare på dagen att smita undan och få sig ett par timmars sömn, min man är nämligen så snäll att han låter mig göra det, haha.
Snart är det midsommar och det ska firas ihop med goda vänner. Dock kommer vi inte stanna till natten då Ragge ska jobba på natten så det blir hem på kvällen, natta gossarna och sedan i säng. Man kan ju hoppas att gossarna inte är allt för oresonliga nu när Ragge börjar jobba igen. Hade verkligen behövt spara på de krafterna då jag kommer att få ta hand om dem kväll, natt, morgon. Fast jag vet ju hur det blir med den saken. Vi bestämmer alltid att vi ska dela upp arbetet men sen blir det alltid Ragge som går upp på nätterna när pojkarna är ledsna.
Är verkligen så trött så jag blir yr nu. Men kan inte lägga mig igen då Dylan ligger mellan våra sängar och det har blivit alldelesför ljust. Men risken är att jag somnar här i soffan istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0