. Söndag 25 September .

Nu har foglossningen härjat i snart 2 veckor och det blir bara värre. Värktabletterna hjälper inte längre och jag måste sjukskriva mig titt som tätt. Att vara hemma är enkelt, visst har man ont men man kan göra allt i den takten som man känner att man klarar och vila emellan så att man inte hinner få så ont, men att jobba är näst intill omöjligt för när jag går till jobbet så VET jag att om några timmar kommer varenda rörelse göra ont och att ta sig hem där ifrån är inte en enkelt match! Jag ska till läkaren på onsdag och får då min sjukskrivning och jag LÄNGTAR efter den för jag vill inte behöva ringa till jobbet mer och säga att jag inte kan komma, det tycker jag är jättejobbigt att andra ska behöva anpassa sig efter mig, men mina arbetskamrater får ju göra det ändå redan. Det är det värsta jag vet när någon säger "nej, sitt du ner och vila Tea, jag tar hand om det", vi är ju där av samma skäl! Vi får våran lön för samma sysslor och då vill inte jag bara sitta ner och den andra ska jobba bakdelen av sig! Det känns inte alls bra!

I alla fall var jag på ultraljud nr.3 i tisdags (20/9), min kära mor följde med som moraliskt stöd då Roger var på utbildning. Vi fick veta att det var två fina, friska, underbara pojkar! Jag blev framskjuten 5 fagar så nu är förlossningen den 8 februari istället och jag är i vecka 21 (20+4 idag). Det kommer förhoppningsvis inte att bli ett planerat kejsarsnitt ser det ut som, det beror på om det blir komplikationer. Jag vill gärna slippa kejsarsnitt p.g.a komplikationerna efteråt, men bara de får ut dem så får de bära sig åt hur rackarn de vill! Jag har börjat kolla mer på vad det finns för hjälpläkemedel till förlossningen och tycker att epiduralen låter hemsk men jag tror det får bli den i alla fall, ville bara ha lustgas innan men då visste jag ju inte att det var två där inne så jag tror inte lustgas kommer göra så mycket nytta, haha!

Vi har nog förresten kommit på båda namnen nu =) Vi ska bara vänja oss vid dem och prata mer om bebisarna först innan man känner om det är rätt. De kan ännu inte skilja bebisarna från varandra på förlossningen (vilket de gärna vill för att kunna skriva rapport om dem en och en) och de är rädda för att de inte kommer kunna göra det innan bf ändå så vem som är vem får vi bestämma sedan.

Bebisen som låg till höger 20/9
Han låg och drog sig i snoppen under UL, haha!



Bebisen som låg till vänster i tisdags
Här ser man näsan, munnen och höger öga, helt otrolig känsla är detta!!



Båda gossarna
Ååh vad vi längtar efter er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0