. Onsdag 28 December .

Julen har varit jättemysig! 23e firade vi hos min styvbror ihop med min pappa, hans fru, hennes andra son (+familj) och mina syskon. Den 24e firade vi med mina syskon hos mamma och hennes man och den 25e firade vi hos svärföräldrarna med svåger och svägerska (+familj). Så nog har vi haft jul minsann, haha

Vecka 33+6 idag, var först hos bm igår morse. Har nu gått upp 20,6 kg, sf-måttet var hela 42 cm (börjar bli STOOOR). Hjärtslagen var 146 på båda och allt verkar bra :) Frågade bm om man får bära sitt barn efter ett kejsarsnitt och berättade att jag läst att man inte får det. Hon såg något less ut och svarade att man inte ska lyfta tungt men barnen MÅSTE man få lyfta, hon tyckte det lät helt idiotiskt! Frågade henne även om vi skulle undvika kudde i sängen, svaret var att barnet ska ha kudde, men inte den ikeaskitkudden utan vi skulle gå till en barnvagnsbutik och köpa ergonomiskt korrekta kuddar (enligt henne var diskussionen kudde/inte kudde aktuell på 90-talet). Där ser man hur det kan gå när man sitter och googlar...

På UL visade det sig att D nu väger 2,5 kg och C väger 2 kg och de tror att jag inte kommer uppleva vecka 37 :) Båda pojkarna har huvudet neråt så hoppas man kan få genomgå en vanlig förlossning men jag blir inte besviken på ett kejsarsnitt heller, det spelar inte längre någon roll efter de glada nyheterna från bm igår ;)

Vi firade svärfar på kvällen igår på hans 70-årsdag! Jätteroligt och avslappnat var det. Nästan för avslappnat då jag och min man lämnade in innan klockan 20 då vi vart jättetrötta efter allt farande fram och tillbaka. Idag ska vi med svärmor till Hässleholm. Hon ska till sjukhuset och vi ska inhandla förbrukningsmaterial till pojkarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0