. Tisdag 16 Augusti .

I lördags gick jag in i vecka 16, så 15+3 idag! Kan inte längre ha mina byxor, knappt ens leggings. Letar förtvivlat efter mammakläder men det är ju så sjukt dyrt och när jag väl hittar vettiga priser så är de inte snygga eller så är de slut. Får väl köpa gravidleggings och bara köra på det och joggingbyxor men hur bekvämt är det? Måste ju kunna vara varm i vinter med ju. Har beställt min vinterjacka på bonprix för 9 dagar sen men inte sett skymten av den ännu. Hoppas att det kommer alls.

Fortfarande inte kännt bebisens rörelser mera men känner den tydligt vart den ligger. Rätt så högt upp i magen nu och börjar fundera på om det faktiskt är flera där inne?? Jag börjar känna mig lite smått stressad över ekonomin hu den kommer att se ut när jag är mammaledig och hur jag ska bära mig åt med alla inköp, vill gärna ha det gjort så fort som möjligt nu. Vi har köpt en massa grejer, förvarar det i källarförrådet tills det ska användas.

Var i stan med min man och hans mamma igår, vi åt turkisk buffé och shoppade (blev såklart tekninkprylar och bebiskläder) Hur mycket fint på H&M och KappAhl som helst! När lönen kommer vet jag vad jag ska göra. Behöver ändå åka in till stan och hämta ut ett paket på babyproffsen.

Om 20 dagar ska vi på ultraljudet, längtar jättemycket och det ska bli så spännande, fast lite orolig är man ju att något inte står rätt till men det är ju inget konstigt. 171 dagar kvar till BF om bebisen kommer som beräknat (än så länge)

Bebis vecka 16

Kommentarer
Postat av: Sara

Antagligen var det inte bebisen du kände. Kan bara ha varit en tarmrörelse. Det är väldigt sällsynt att kunna känna bebisen så tidigt, speciellt med första barnet.



Hoppas du får din jacka snart! Är själv gravid, men har inte tänkt köpa mammajacka, snor min sambos nya istället ;) Jag är bara gravid i vecka 12, men säger som du, kläder passar inte längre! Kan bara ha tajts, och lite lösa klänningar :/ Jaja, får väl köra på mammatajts i vinter med någon snygg klänning och en härlig kofta till det :)



Är förresten beräknad en månad efter dig, den 1 mars!

2011-08-16 @ 14:34:14
Postat av: Maggan

Ja, det är nog tarmarna som rör på sig. Minns att det var lite turbulent där i början. Fostret är ju fortfarande ganska litet oxå! Så det är nog inget att oroa sig för.

2011-08-21 @ 13:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0